Hi, en leuk dat je weer leest! Een nieuwe bikiniblog waarin ik wederom begin met de tijdsaanduiding (9 weken) en een verbazende kreet over hoe snel het allemaal gaat (de tijd vliegt, we zijn de dubbele cijfers uit!). Het was een heerlijke week. En niet zozeer omdat ik me zo goed voelde, want ik heb wat dipjes ervaren, maar omdat ik mezelf steeds weer bij elkaar wist te rapen. Rust nemen, mijn hoofd leegmaken, nieuwe maaltijden die mijn hongergevoel goed onderdrukken en trainen heeft me echt geholpen. En natuurlijk het mooie weer maakte alles een stuk zonniger!

De warmste dag ben ik daarom weer naar mijn moeder en cadeau familie gegaan om lekker af te koelen in de Zeeuwse lucht. Mijn moeder is ook jarig, dus ik besloot er een lang weekend van te maken: vanaf vrijdag t/m dinsdag! Super leuk, maar hoe houd ik me dan aan mijn plan? Het zijn de laatste weken, dus uitschieters kan ik er niet meer bij gebruiken.

On my mind

Ja, hoe houd ik me aan mijn plan als ik een weekendje weg ben. ik ben niet zomaar op bezoek bij mijn ouderlijk huis, maar woon echt even op vakantie. Mijn stiefpa bezit een familiecamping in Renesse en momenteel is het hoogseizoen; het is druk, het bruist, de horeca is open met elke avond lekker eten en drankjes. Elke dag ik het feest. Hoe blijf ik in deze sferen, in als het ware echt “vakantieweekendje”, mij houden aan het plan? 

Om maar gelijk eerlijk met je te zijn: ik kan en weet het ook niet voor de 100%. Soms is het echt een uitdaging. Thuis ben ben je in het ritme en heb je alles in de hand, maar je hebt discipline nodig om dit door te zetten op andere plekken. Ook ervaar ik hier gewoonweg meer trekgevoel, mede omdat ik meer beweeg (minstens 12500 stappen per dag). Dat is positief want dan kan/moet ik wat meer eten. Maar hoeveel? Ik weet het echt niet. Begin quarantaine toen ik de prep startte, woonde ik hier ook een tijdje. Toen bewoog ik even veel en at dezelfde hoeveelheid calorieën, maar viel veel minder snel af dan nu in het ritme in mijn eigen huis. Dus ergens zit een lekje en eet ik meer dan thuis.

Mijn tips:

  • Take your own stuff: Dat is de belangrijkst en mijn beste tip. Je eet wat je in huis hebt, dus neem je “bijzondere” goodies mee! Vers groente en fruit haal ik daar, maar houdbare producten neem ik mee. Bij mij in de tas ging: 
    • Havermout
    • Boekweitmeel
    • Wei eiwitpoeder
    • Ei eiwitpoeder
    • Flavourdrops
    • Andere zoetstof
    • Pindakaas
    • Cacao 
    • Creatine
    • Vitamines
  • Verschuiven kcal’s: Eet op momenten waar je wel controle over hebt, bijvoorbeeld bij het ontbijt of tussendoor, wat minder zodat je meer overhoudt voor momenten waar je minder controle hebt over wat je voorgeschoteld krijgt. Ik verschuif eten wat naar de avond. We eten hier pas laat, vaak in de horeca en dus wat uitgebreider. In plaats van dat ik nog 600 kcal over heb in de avond (wat niet veel is maar precies matcht met mijn bord groente, stukje vlees en fluffy ice), zorg ik dat ik nu nog wat meer kan eten (bijv. 900 kcal). Dat doe ik heel simpel door nu mijn grote ontbijt (zie meer onder “voeding”) wat kleiner te maken. 
  • Apart koken, samen eten: Of ik maak ’s avonds gewoon wat voor mezelf. Mijn moeder is net als ik heel erg in healthy food dus maken we een slee uit de oven met verschillende groente. Dit eten wij dan samen, maar wel gezellig met de rest van het gezelschap op. Echt waar, niemand die dat wat uitmaakt. 
  • Living the lifestyle: Het is ook een kwestie van oogkleppen op en gaan; echt je ding doen. Om dingen te bereiken die anderen niet bereiken, moet je dingen doen die anderen niet doen. Ik houd mijn doel voor ogen, meet elke stap, track of schat elke calorie en doe zoveel mogelijk trainingen in de gym. En ja, zo dat ik dit weekend een tijd in de auto voor de eerste de beste basic fit in de buurt. Ik heb het er zo onwijs voor over!
Voeding
Nieuw ontbijt

Zo leuk hoe enthousiast jullie zijn over mijn ontbijt creaties. Mijn nieuwe go to-ontbijt is voor mij echt out of the box: hoog in calorieën (550 tot 700), veel koolhydraten (100 gram) en bijna geen groente/fruit (slechts 1 banaan (die at ik ook bijna nooit)).  Met dit ontbijt zit ik al op 1/3e van mijn calorieën en 1/2 van mijn carbs voor 10:00 ’s morgens; wow!  Dat vond ik eerst super zonde en at ik liever alles later op de dag.

Nu helpt dit mij omdat:

  1. Ik 20 minuten aan het eten ben en echt vol zit. Ik (ja, ik) ben echt even klaar met eten, minder foodfocussed en kan over tot de orde van mijn dag. Ik eet pas weer om 14:00/15:00 uur mijn lunch
  2. Ik echt een ochtendmens ben: dan ben ik gewoon het actiefst, werk ik het meest, wandel ik veel. Ik kan de energie dan gewoon goed gebruiken.
  3. Ik ’s avonds minder snaaitrek heb, omdat ik weet dat er morgen om 9:00 al een heerlijk ontbijt op mij wacht.
Lunch

Ik compenseer de hoeveelheid koolhydraten en calorieën die ik in de ochtend heb gehad bij de lunch en eet dan voornamelijk eiwitten en vet. Ook hiervoor heb ik een nieuwe favoriet: eiwitten met groente en kaas. Ik gebruik geen echte eiwitten, dat vind ik duur (uit zo’n flesje) of zonde om zoveel dooiers weg te gooien. Nee, ik heb een nieuw favoriet product: ei eiwitpoeder! Dit poeder mix je met een staafmixer op met water en je hebt als het ware eiwit. Eerst bak ik veel veggies in de pan, voeg dan het eiwit toe en als het gestold is bovenop de kaas. Spinazie met champignon en geitenkaas zijn favoriet. Hierna ben ik ook weer gigantisch verzadigd en klaar om nog wat werk af te maken en binnen 2-3 uurtjes te gaan trainen. 

Het is zo leuk om nieuwe dingen te proberen en zo steeds beter uit te vinden wat voor jou werkt! Dat is namelijk echt voor iedereen anders. Zo ben ik steeds meer mijn eigen winning-plan aan het creëren. En dat plan… dat houd ik ook aan als ik een weekendje weg ben! 

Wat ik alleen verander is dus dat mijn ontbijt lower calorie is, zodat ik over de dag of in de avond wat meer speelruimte houd voor iets extra’s. 

Begrijp me niet verkeerd: ik ben van een duurzame leefstijl en daarom gewoon lekker van eten te genieten wanneer je buiten de deur bent. Maar zoals ik al schreef: ik heb niet meer zoveel speelruimte en voor mij is het deze periode gewoon onwijs belangrijk dat ik me aan het plan houd. Daarnaast maken deze maaltijden me ook heel erg happy en eet ik ze graag! Dus ik kom in dat opzicht ook helemaal niets tekort.

Toegegeven dan mijn nieuwe maaltijden erg zijn geïnspireerd door die van Tyarra Nelson van the Bodybuilding Dietitians (heel leuk, ga zeker even kijken)! Maar natuurlijk wel met mijn eigen draai er aan gegeven.

Chocoladecake
Spinazie, champignon ei met geitenkaas
Training

De woensdag en de donderdag zat ik er qua energie echt doorheen. Woensdag heeft de training me een nieuwe lading energie gegeven; ik stond zo te knallen en werd helemaal hyped. Waarschijnlijk een beetje van mijn energie van donderdag ingeleverd. Toen stond ik er met dezelfde instelling: “ik voel me nu sloom, maar de training gaat me beter laten voelen”. Alleen na één setje legpress zeiden mijn benen “NO GIRL, NOT TODAY.” Soms is een training overslaan en rust nemen die je lichaam nodig heeft dapperder dan toch gaan trainen. 

Ik heb dan ook lekker even wat stretches gedaan, de foamroller er bij gepakt en 2 setjes buikspieren gedaan. Echt meer voor het gevoel. Ik had ook mijn hakken meegenomen, dus had nog even een rondje geposeerd. Dat ging ook niet geweldig, maar het is iets en zo blijf ik er wel een beetje in het gevoel. 

Zo heb ik deze week “maar” 5 trainingen gedaan. De gene die ik heb gedaan gingen dus heel lekker. Zaterdag ben ik nog vanuit Renesse 40minuten  naar Goes gereisd speciaal voor de Basic Fit. Voor echte liefde rijd je toch een stukje om.

What’s more

Nieuwe spullen, nieuwe energie. Ik voel me echt fresher op mijn nieuwe trainingsschoen. Ik bestelde dezelfde schoenen als 1,5 jaar geleden en waar ik nu nog steeds op train: witte All Stars Chuck Taylors; echt de beste liftschoenen omdat ze stevig zijn, flexibel en je toch solid op de grond staat. Ik haalde ze uit de doos en herkende ze gewoon niet als mijn huidige schoenen: zo wit! 

Ook heb ik mezelf weer een nieuwe Gymshark broek cadeau gedaan (ja weer een!). Dit keer de Vital Seamless. De eerste die ik bestelde voelde zo lekker, ik houd echt van goede zwarte leggings. Niet alleen in de gym, maar ook gewoon daarbuiten. Zo werk ik er ook, maar dan draag ik er een jasje of een colbert op. Heel comfortabel en toch een beetje voor de dag komen. Helemaal mijn stijl.

Ook zou ik deze week poseerles hebben, maar dit hebben we vanwege mijn weekendje toch een paar weken uitgesteld. Ik blijf veel oefenen in die tussentijd zodat we alleen hoeven te finetunen als ik later deze maand kom. 

Progressie

Dit weekend weeg ik me niet. Dat doe ik alleen nog maar op mijn eigen weegschaal thuis. De hele week was ik 67,7-67,8 kg. Dat heb ik nog nooit gehad, meestal schommelt het we met een kilogram. Ik ben benieuwd waar het op uit komt als ik er woensdag weer thuis op sta. 

Maar qua fysiek, als zeg ik het zelf: wauw, zo veel verschil! Opeens komt echt (gelukkig maar) dat bikinifiguur er doorheen. Blokjes, een soort “kneepjes” en een V-vorm in mijn buik. Lijnen op mijn heupen, benen en armen. Dus daar ben ik echt happy mee! Voor mijn gevoel is het nog een maandje of twee door diëten voor de laatste vetjes en ben ik dan mooi optijd klaar!

Leuk dat je mee las in mijn week! Volg mijn dagelijkse stories op Instagram en mijn wekelijkste posts en recepten. Dat zou ik heel leuk vinden!

Heel veel liefs, Saar

Leave a reply